Ilość serwisów sprzętu elektronicznego w każdym mieście w Polsce jest ogromna. Konkurują one ze sobą cenami, zakresem usług czy pomysłem na reklamę. Każdy z nich chce się w pewien sposób wyróżnić, by przyciągnąć klientów do siebie. Jak jednak wybrać serwis sprzętu elektronicznego, tak by mieć gwarancję dobrze wykonanej naprawy. Wybraliśmy kilka cech, którymi powinien charakteryzować się dobry serwis.
Ścisła specjalizacja
Smartfony na pierwszy rzut oka wydają się być niemal jednakowe. Ot, mieszczący się (jeszcze) w dłoni prostokącik z wielkim ekranem pośrodku. W środku jednak podobieństw jest mniej.
Każdy producent telefonów stosuje swoje rozwiązania techniczne, które często tylko w ogólnych zarysach są tożsame z tymi stosowanymi u innych producentów.
Warto więc, by serwis, który wybierzesz był firmą specjalizującą się w naprawach sprzętu konkretnej marki. Pracujący w nim technicy dają gwarancję dogłębnej znajomości technicznych zawiłości danego urządzenia.
Jeśli dodatkowo w danym serwisie pracują osoby specjalizujące się np. tylko w smartfonach a inne np. tylko w tabletach to masz niemal stuprocentową pewność dobrze wykonanej naprawy.
Jest to bardzo ważne szczególnie w przypadku urządzeń Apple. Wiele rozwiązań technicznych w produktach tej firmy nie występuje w urządzeniach innych producentów. Jeśli więc np. przydarzyła Ci się usterka jak wymiana baterii w iPhone 5s, skorzystaj z usług prawdziwych specjalistów. Nawet bowiem tak pozornie prosta czynność jak wymiana baterii wymaga demontażu i ponownego montażu wielu podzespołów.
Gwarancja na usługę
Udzielanie gwarancji na naprawy jest swoistą manifestacją pewności serwisu. W dobrym serwisie po prostu wiedzą, że szansa na Twój powrót po kilku dniach z tą samą usterką jest znikoma. Dlaczego? Bo naprawa została wykonana właściwie!
A nawet jeśli tak się nie stało, to „poprawka” przynajmniej będzie darmowa.
Bez wychodzenia z domu
Przy wyborze odpowiedniego serwisu zwraca się uwagę na cenę, zakres napraw i opinie klientów. Te czynniki trzeba jak najbardziej wziąć pod uwagę. Do zwracania uwagi na jeden z nich nie powinnaś/powinieneś być zmuszona/y. Mowa o odległości od serwisu.
Zwróć więc uwagę czy wybrany przez Ciebie serwis oferuje możliwość naprawy wysyłkowej. Usługa taka, zwana też door-to-door polega na zamówieniu usługi naprawy w danym serwisie przez telefon, chat czy mail. Następnie serwis wysyła kuriera, który odbiera urządzenie do naprawy. Po jej wykonaniu odwozi je z powrotem do domu klienta.
To ważna cecha dobrego serwisu. Nie tylko nie wymaga ograniczania się do korzystania z usług serwisu znajdującego się blisko miejsca zamieszkania. To także oszczędność czasu i pieniędzy, które musiał(a)byś przeznaczyć na dojazdy.
Odpowiednie części
Chcąc skorzystać z usług firmy świadczącej usługi serwisowe sprawdź, która z nich wykonuje naprawy z wykorzystaniem oryginalnych części. Jest to ważne szczególnie w przypadku drogich, flagowych modeli. Wybierając więc np. serwis Apple zwróć uwagę na to czy firma ta korzysta z oryginalnych części, jak np. AppleFix.
Oryginalne części dają gwarancję tego, że po naprawie smartfon, tablet czy laptop będą działać dokładnie tak samo jak po wyjęciu z pudełka. Dają też gwarancję, że zapłata za naprawę nie poszła na sfinansowanie zakupu tanich części niskiej jakości.
Ubezpieczenie przesyłki
Z naprawą wysyłkową związane jest ryzyko uszkodzenia, całkowitego zniszczenia, zgubienia lub kradzieży urządzenia.
W związku z tym dobry serwis sprzętu powinien ubezpieczać sprzęt. To daje Ci pewność, że w razie wymienionych wyżej okoliczności nie stracisz przynajmniej pieniędzy.
Słowem zakończenia
Mamy nadzieję, że nie będziesz musiał/a korzystać z usług żadnego serwisu sprzętu elektronicznego, ponieważ Twój smartfon czy laptop będą działać długo bez zarzutu. Jeśli jednak naprawa będzie konieczna, mamy nadzieję, że wypisane przez nas kryteria pomogą Ci w wyborze właściwego serwisu.