Kupując smartfon każdy z nas zwraca uwagę na takie aspekty jak wygląd, specyfikacja techniczna czy dobry aparat. Każdy z nas ma również nadzieję, że urządzenie będzie działało długo nie sprawiając przy tym problemów technicznych. 

Czasem jednak może dojść do awarii telefonu. Czy to na skutek błędów technicznych samego urządzenia, niewłaściwego użytkowania lub też po prostu nieszczęśliwego wypadku. Z tego względu przed zakupem smartfonu dobrym pomysłem jest sprawdzenie, którzy producenci oferują najlepsze plany gwarancyjne i na co w ich ramach możemy liczyć.

Z pomocą przyszedł serwis internetowy Digital Trends. Redaktorzy tego portalu porównali plany gwarancyjne różnych marek i wybrali cztery najlepsze spośród nich. Są to programy płatne.

AppleCare+

Z programu gwarancyjnego Apple można skorzystać w okresie roku od daty zakupu urządzenia. Jego ważność to dwa lata. 

Pozostałymi korzyściami zakupu AppleCare+ są:

√ całodobowy kontakt z autoryzowanym serwisem Apple za pośrednictwem infolinii i czatu;

√ priorytetowe przyjmowanie do naprawy sprzętu;

√ niskie opłaty serwisowe za naprawę wielu uszkodzeń takich jak zniszczony ekran;

√ certyfikowana przez Apple naprawa lub wymiana urządzenia u autoryzowanych dystrybutorów;

√ serwis z oryginalnymi częściami Apple;

√ obsługa oprogramowania dla aplikacji iOS na iOS, iCloud i Apple.

Klient korzystający z AppleCare+ jest uprawniony do dwóch zgłoszeń w ciągu dwóch lat obowiązywania programu. W razie konieczności można więc wybrać pogwarancyjny serwis Apple taki taj np. tutaj.

Samsung Protection Plus

Koreański producent umożliwia wykupienie dodatkowego planu gwarancyjnego, dzięki któremu posiadacz samsunga ma:

√ dodatkową, roczną gwarancję na usterki wynikłe z winy producenta;

√ dwuletnią gwarancję na wypadek nieszczęśliwego wydarzenia, np. upadku telefonu;

√ możliwość wymiany urządzenia (nowy egzemplarz wysyłany jest w ciągu doby);

Nabywca tego programu gwarancyjnego ma możliwość skorzystania z naprawy lub wymiany dwa razy w ciągu roku.

Device Protection for Pixels

Największy konkurent Apple na rynku oprogramowania umożliwia wykupienie planu gwarancyjnego Device Protection for Pixels dla firmowych smartfonów producenta – Google Pixel.

Plan gwarancyjny można zarejestrować niestety w znacznie krótszym okresie. Nabywca smartfonu Google Pixel ma na to 30 dni od daty zakupu urządzenia.

Inne profity z zakupu Device Protection for Pixels to:

√ rok gwarancji na uszkodzenia mechaniczne wynikłe z winy producenta;

√ dwa lata gwarancji na uszkodzenia mechaniczne wynikłe z nieszczęśliwych wypadków, np. upadku urządzenia;

√ dwa lata gwarancji na wymianę wadliwego smartfonu wraz z wysyłką nowego następnego dnia;

√ niskie koszty napraw, niższe niż w przypadku Apple.
Pamiętać jednak należy, że Google nie prowadzi oficjalnej dystrybucji Pixeli na polski rynek. W związku z tym zakupiony w Polsce, w nieoficjalnej dystrybucji smartfon nie może zostać objęty tym programem gwarancyjnym. Jeśli jednak Pixel został zakupiony za granicą w oficjalnej dystrybucji, może zostać w ten sposób ubezpieczony w tymże kraju.